polski english
Skip Navigation
 
Fundacja ART - powstała w 2008 roku z potrzeby serca i chęci poszerzenia działań edukacyjno- kulturalnych prowadzonych od kilkunastu lat przez grupę zapaleńców w: Zamku Królewskim w Warszawie, Muzeum Niepodległości na Pawiaku, Muzeum Pałacu w Wilanowie, Muzeum Historycznym m. st. w Warszawie i wielu wspaniałych miejscach, gdzie czekano na nas i zapraszano nas na spotkania literackie, zajęcia dla dzieci i młodzieży, wykłady, festyny, koncerty, cykle przedstawień edukacyjnych.

W ten sposób nasze działania poszerzyły się o projekty prowadzone w Bibliotekach w Warszawie: Śródmieściu, Rembertowie, Bemowie, w Wesołej, Ochocie, Mokotowie, Włochach.

Dzięki naszym sponsorom przygo- towujemy specjalne przedstawienia, warsztaty i koncerty dla Domów Małego Dziecka, Świetlic Środowisko- wych, szpitali, szkól specjalnych.

Jesteśmy po to, aby przetrwała Pamięć, rozwijała się Demokracja i krzewiła Wiedza.



Fundacja Orange

MKDiN

MN

MNar

MTeatr

Muzeum Techniki i Przemyslu NOT

PMA

Muzeum Gazownictwa
Uczymy

Aktualności » :. DLA SZKÓŁ / DLA UCZNIÓW / DLA MŁODZIEŻY - OFERTA PROGRAMÓW! .:

"Storytelling" – III edycja ‐ STRES EGZAMINACYJNY.

"Storytelling” to autorski cykl warsztatów wzmocnienia umiejętności efektywnego radzenia sobie ze stresem, wynikającym ze zbliżającego się egzaminu dojrzałości.
Warsztaty kierujemy do klas trzecich szkół ponadpodstawowych ‐ dwóch roczników młodzieży obecnego z roku szkolnego 2024/2025 oraz przyszłych trzecioklasistów z roku szkolnego 2025/2026.

CEL
Wzmocnienie wiedzy i umiejętności uczniów klas trzecich szkół ponadpodstawowych w budowanie umiejętności radzenia sobie z sytuacją wynikającą ze stresu egzaminacyjnego.

Proces przygotowywania się do matury wymaga planu, wytrwałości oraz czasu. Z doświadczenia wiemy, że ten egzamin jest przeżywany przez młodzież bardzo emocjonalnie i niejednokrotnie jest stresogenny. Jak sobie z nim poradzić? Jak zbudować twórczy spokój oraz jak pozyskać wsparcie zarówno nauczycieli jak i rówieśników, aby ten czas był efektywny w zdobywaniu ważnych społecznie umiejętności, które mogą warunkować pozytywny wynik na maturze i w dalszej ścieżce życia?

1. WIEDZA
Młody człowiek potrzebuje precyzyjnie wiedzieć co ma zrobić ? Rozumieć głębsze znaczenie egzaminu maturalnego, jako egzaminu przejścia ze stanu dziecięcego do dojrzałości i to zarówno w procesie przemiany zachodzącej w nim samym, jak również w kontekście społecznych oczekiwań w tym weryfikacji efektów jego edukacji, a co za tym idzie wartości jaką będzie mógł wnieść w przyszłości na rzecz innych.
2. SKUTECZNOŚĆ
Młody człowiek powinien poznać i wzbogacić nie tylko swoje zasoby ale także nauczyć się krytycznie
myśleć, komunikować, kooperować oraz być kreatywny na drodze do realizacji swojego celu. Ważne jest by nauczył się skutecznie pozyskiwać wsparcie zarówno rówieśników jak i mentorów.
3. MOTYWACJA
Młody i zaangażowany człowiek, szuka w sobie nowych motywatorów, które pozwolą mu przejść proces zmiany od początku do końca, radząc sobie z przeciwnościami. Ważne jest kształtowanie w sobie postawy nieustannego szukania nowych adekwatnych do aktualnej sytuacji zachęt i motywatorów. Pomoże w tym umiejętność planowania i zarządzania swoim wysiłkiem oraz priorytetami a także niewątpliwym obciążeniem emocjonalnym. Przyda się także samokontrola efektów pracy.
W planie także warsztaty on-line dla rodziców.

Każdej szkole zaproponujemy terminy. Bardzo prosimy o możliwość realizacji projektu w jednej Sali lekcyjnej z rzutnikiem lub tablicą oraz z dostępem do internetu.

Zajęcia są BEZPŁATNE dla szkół.


Maria Reif
Fundacja ART.
607 139 310

Program współfinansowany przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy, autor i organizator Fundacja ART.

www.fundacjaartfreeart.pl

 
 
« powrót|drukuj

.:: 6119 odwiedzin na stronie ::.