Aktualności » :. DLA SZKÓŁ / DLA UCZNIÓW / DLA MŁODZIEŻY - OFERTA PROGRAMÓW! .:
"Poloneza czas zacząć" - warsztaty zachwytu mową wiązaną klasyki literatury polskiej dla uczniów klas VII i VIII warszawskich szkół podstawowych
Szanowni Nauczyciele,
"Poloneza czas zacząć" to warsztaty zachwytu mową wiązaną klasyki literatury polskiej. Warsztaty, będą zabawą w czytanie performatywne. Adresujemy je do uczniów klas VII i VIII warszawskich szkół podstawowych, którzy powinni "Pana Tadeusza" przeczytać w całości lub chociaż w jakieś wyznaczonej części.
Miejsca realizacji.
Zajęcia przeprowadzimy w warszawskich bibliotekach dla podkreślenia wartości czytania nawet wtedy kiedy się nie chce.
Wstęp.
"Pan Tadeusz" jest naszą epopeją narodową i jakoś ją trzeba ugryźć, aby wiedzieć dlaczego Warszawiacy Adamowi Mickiewiczowi wystawili na Krakowskim Przedmieściu pomnik‐ cudo. Aby tego dokonać proponujemy realizację warsztatów, podczas których przy pomocy rapu i czytania performatywnego części tej lektury ‐ na zachętę ‐ włączymy to dzieło w praktyczną i zespołową zabawę.
Cel.
Zespołowe rapowanie oraz czytanie performatywne będzie namacalnym dowodem, że da się połączyć przeszłość z teraźniejszością uruchamiając wyobraźnię i emocję, tak potrzebne do znalezienia techniki, odrobiny chęci i otwartości na eksperymenty.
Cele szczegółowe:
1. zachęcenie uczniów do korzystania z edukacji w praktyce,
2. wzmocnienie pewności siebie,
3. postawienie na zadanie zespołowe,
4. kształtowanie kompetencji przyszłości tj. kreatywność, kooperacja i komunikacja,
5. pobudzenie chęci do szukania wspólnych rozwiązań,
6. znalezienie metody na dzieła literackie z przeszłości,
7. zauważenie ich wartości oraz możliwości ich wykorzystania w nowoczesny sposób.
Warsztaty dla jednej klasy trwają 2 godz. i są BEZPŁATNE. Prosimy o zgłoszenia bezpośrednie nauczycieli języka polskiego / konieczny jest bezpośredni nr telefonu w celu uzgodnienia czasu i miejsca przeprowadzenia zajęć/. Prosimy o zgłoszenia mailowe na adres fundacjaart.reif@gmail.com
Program współfinansowany przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy
Autor Fundacja ART