Aktualności » :. DLA SZKÓŁ / DLA UCZNIÓW / DLA MŁODZIEŻY - OFERTA PROGRAMÓW! .:
"Ale czat ‐ poplątałeś WISŁĘ" - warsztaty varsavianistyczne dla klas II‐III szkół podstawowych.
Warsztaty "Ale czat ‐ pooplatałeś Wisłę" realizujemy na terenie szkół dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej klas II‐ III.
Celem zajęć jest pobudzanie u dzieci kompetencji artystycznych i społecznych a także promocja tradycji i dziedzictwa kulturalnego Warszawy.
Pragniemy poszerzyć wiedzę dzieci wprowadzając warszawskie legendy, prezentowane tradycyjnymi środkami teatralnym w połączeniu z czatem GPT. Z jednej strony chcemy zainspirować uczniów dziedzictwem stolicy w sposób ciekawy, nowoczesny i edukacyjny ale także uważny, aby dzieci już zachłyśnięte technologią zauważyły, że czasami jest ona bezużyteczna bo plącze np. historie naszych ulubionych legend Warszawy.
Teatr łączy elementy różnych sztuk, tworząc niewyczerpane możliwości zabawy i nauki jednocześnie. Zaś nowoczesne media są nierozerwalną codziennością kultury i edukacji XXI. Zatem jak to pogodzić?
Będziemy:
1. pokazywać dziedzictwo i kulturę Warszawy łącząc przeszłość z teraźniejszością,
2. zachęcać dzieci do aktywności twórczej,
3. pokazać teatr inaczej, czyli wraz z dzieckiem budować działanie,
4. wskazywać na wielowymiarowości i różnorodności sztuki,
5. umożliwić zabawę pod kierunkiem fachowców dla rozwoju edukacji kulturalnej.
Warsztaty składać się będą z
1. części teatralnej: wprowadzenie ‐TRADYCYJNE środki teatru lalkowego ‐ Mapet / alter ego dziecka/‐ musi odrobić lekcję z tematem ‐ legendy warszawskie‐ sięga więc do książki, którą poleciła pani w klasie, ale nie chce mu się czytać, włącza więc czat!
2. czat GPT przejmuje kontrolę nad SCENARIUSZEM legend ale jest ratunek w postaci ciotki, która prostuje poplątane legendy. Na koniec tej zabawy zapytamy dzieci co z tego wynikło?
Oraz części warsztatowej: po spektaklu zrealizujemy zabawę z dziećmi w " teatr z niczego" budując improwizowane dialogi związane z legendą "O warszawskiej Syrence" . Wykorzystamy do tego wyobraźnię dzieci. Klasę podzielimy na grupy. Każda grupa dostanie skróconą wersję legendy o naszym herbie / fabuła tych legend będzie podana w punktach /. Zapytamy dzieci, aby odgadły i umotywowały, która wersja jest prawdziwa, a która napisana przez sztuczną inteligencję.
2. następnie przy pomocy materiałów - składających się z ilustracji lub atrybutu legendy pobawimy się w grę "i co dalej" włączając dzieci do improwizacji,
3. podsumowaniem zajęć będzie historia Syrenki przy pomocy gra "i co dalej", która zostanie wykorzystana ponownie aby zakończyć refleksją " i co z tego wynika". Tutaj starać się będziemy o samodzielne zastanowienie dzieci czy można zaufać AI.
Prosimy o zgłoszenia mailowe- fundacjaart.reif@gmail.com . Zajęcia są bezpłatne dla klas.
Program współfinansowany przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy
Autor Fundacja ART