Aktualności
"Storytelling" – II edycja ‐ warsztaty wsparcia młodzieży i rodziców w rozumienia emocji i mechanizmów stresu adresowany do uczniów warszawskich szkół ponadpodstawowych.
„Storytelling” to autorski cykl warsztatów edukacyjno‐ wychowawczych, które kierujemy do młodzieży szkół ponadpodstawowych i ich rodziców. Celem programu jest wsparcie w budowania umiejętności radzenia sobie ze stresem, aby uzyskiwać dobrostan na polu zadowolenia z życia psychicznego i społecznego.
Adresatem programu są uczniowie klas pierwszych szkół ponadpodstawowych, którzy wkraczają w nowy etap kształcenia, dlatego w ocenie nie tylko pedagogów i psychologów szkolnych potrzebują wsparcia w komunikacji interpersonalnej a także zrozumienia emocji związanych z wyzwaniami nowego środowiska.
II edycja projektu "Storytellingu" będzie dotyczyła emocji, podatności na stres, zahamowań, własnych sposobów kamuflażu napięcia a także wstydliwego często proszenia o pomoc, co w środowisku młodzieży, która wchodzi do nowego środowiska jest uważane za słabość.
"Storytelling" II edycja będzie także odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez rodziców i nauczycieli
tj. niskie poczucie wartości uczniów, nie wiara we własne możliwości, obawa przed opinią
krytykanckiego otoczenia, hermetyczność grupek klasowych a także słaba wewnętrzna integracja. Zwłaszcza w klasach pierwszych, kiedy nowe otoczenie i nowe wymagania są dużym przeciążeniem dla ucznia, pomoc w sferze odporności na stres jest kluczowa. Przy pomocy warsztatów, pokażemy, że podobna sytuacja może być obecna w każdej dziedzinie naszego życia i będzie z nami zawsze a sposoby radzenia sobie są dostępne i mogą wspomóc rozwój osobowy przenosząc go szybciej, na wyższy szczebel samoświadomości i tym samym odporności na różne bodźce, którą trzeba pozyskać dla własnego dobrostanu.
CEL
Wzmocnienie wiedzy i umiejętności uczniów klas pierwszych szkół ponadpodstawowych w
zrozumieniu emocji i trudności szkolnych, tak aby nie doprowadzały one do stresu szkolnego.
Budowanie integracji w nowej klasie z poczuciem przynależności do społeczności dla dobrostanu
relacji pokoleniowych i międzypokoleniowych.
Plan DZIAŁAŃ "Storytellingu" dla jednej klasy.
Moduł nr 1 - szkoła, młodzież, czas trwania warsztatu ‐ 2 godz.
Moduł nr 2 - / po ok. 2 tyg./ ‐ szkoła, młodzież, forum, praca w grupach - czas ‐ 2 godz.
Moduł nr 3 - szkoła, rodzice, prezentacja, dyskusja czas ‐ 2 godz.
Zaplanowane działania mają doprowadzić do:
1. Zbliżenia w relacjach dziecko‐ rodzic.
2. Przeanalizowania najtrudniejszych w okresie adolescencji problemów w rodzinach tj. jak samotność i bezradność zarówno dziecka jak i rodzica.
3. Przedstawienia roli rodzica jako tutora a nie mistrza.
4. Autorefleksji na temat: relacji, schematów, wspólnych przestrzeni itd.
5. Wsparcia rodzica w poprawie relacji pomiędzy dzieckiem a szkołą.
Do programu zostały zaproszone szkoły dlatego w celu sprawniejszej komunikacji i koordynacji prosimy o wysłanie na adres – fundacjaart.reif@gmail.com kontaktów bezpośrednich do wychowawców klas pierwszych w celu umówienia terminów.
Zajęcia są BEZPŁATNE.
Program współfinansowany przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy.
Autor i organizator Fundacja ART. www.fundacjaartfreeart.pl